دوشنبه, ۲۲ مهر , ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۲:۳۲

نشست “مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان “

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان کرمان ۳۱ تیرماه ، جلسه هم اندیشی دکتر زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با  احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان پیرامون برنامه های فرهنگی و شیوه ارتقای خدمات در کتابخانه های ادارات ثبت احوال استان مورد بررسی قرار گرفت.


نشست مدیران کل ثبت احوال و پزشکی قانونی استان کرمان

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان کرمان، ۳۰ تیرماه جلسه ای پیرامون همکاری های دو جانبه با حضور دکتر حسین زین الصالحین و دکتر عباس آمیان مدیرکل پزشکی قانونی و معاونین دو اداره برگزار گردید.

در ابتدای نشست مدیرکل ثبت احوال ضمن ارائه گزارش روند ثبت به موقع وقایع حیاتی ولادت و فوت، گفت: مجموعه ثبت احوال و پزشکی قانونی برای ثبت به هنگام واقعه فوت در ارتباط هستند و ثبت فوت در مهلت قانونی در تصمیم گیری پیرامون مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اهمیت زیادی دارد که با زحمات کارکنان دو مجموعه، میزان ثبت بهنگام این واقعه در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

دکتر زین الصالحین در ادامه با اشاره به اینکه ثبت فوت باید از کانال پزشکی قانونی عبور کند، خواستار تعامل بیشتر دو مجموعه برای رسیدن به یک نتیجه واحد و ثبت فوت در لحظه شد.

در ادامه این نشست که در محل اداره پزشکی قانونی برگزار شد، دکتر عباس آمیان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه گفت: در رابطه با فرایند ثبت فوت در گذشته مشکلاتی وجود داشت و از آنجا که پزشکی قانونی به عنوان مرجع رسمی کارشناسی مرگ و میر تعیین شد در حال حاضر ثبت واقعه مرگ به صورت علمی انجام می شود.

ایشان در پایان ضمن مهم دانستن ثبت به موقع واقعه فوت برهمکاری و تعاملات بیشتر دو مجموعه تاکید کردند.


دیدار مدیرکل ثبت احوال با مدیرکل دیوان محاسبات

به گزارش روابط عمومی، روز شنبه ۲۹ تیرماه، حسین زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان کرمان به همراه معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و فناوری اطلاعات و رییس اداره حراست، با احمدعلی حسینی مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان، پیرامون همکاری های دوجانبه دیدار و گفتگو نمودند.


جلسه ی طرح سفیران امدادگر جمعیت هلال احمر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان کرمان، روز شنبه ۲۹ تیر ماه جلسه ی طرح سفیران امدادگر جمعیت با حضور حسین زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال و رضا فلاح رییس جمعیت هلال احمر استان در محل دفتر رییس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

در این نشست دکتر زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال ضمن اشاره به سیاست‌های کلی جمعیت و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته در دبیرخانه شورای راهبردی جمعیت استان، گفت: هر امدادگر هلال احمر می تواند یک سفیر و مُبلغ برای افزایش جمعیت و پیام آور پویایی و جوانی در جامعه باشد.

در ادامه این جلسه رضا فلاح رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت همکاری ثبت احوال با جمعیت هلال احمر بویژه در زمان حوادث گفت: هلال احمر استان آمادگی کامل بر افزایش تعاملات و حمایت از طرح بدیع ثبت احوال با عنوان سفیران امدادگر جمعیت در راستای اجرای سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری را دارد.

 


“جشن روز دختر و کارگاه آموزشی تربیت فرزند” در اداره کل ثبت احوال برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان ۱۷ تیرماه جشن روز دختر و کارگاه آموزشی تربیت فرزند با حضور دکتر زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان و معاونین  و دیگر همکاران در سالن اجتماعات ولایت اداره کل برگزار گردید.

دراین جلسه دکتر زین الصالحین روز دختر و دهه کرامت را تبریک گفتند. وی اعلام کردند ما در جامعه ی اسلامی  زندگی می کنیم  ، که باید این اسلامیت را به همه جهانیان ترویج دهند.

همجنین ایشان فرمودند امروزه یکی از ضرورت های جامعه  تحکیم بنیاد خانواده می باشد و امروزه بحث تک فرزندی باعث کاهش جمعیت و در آینده  کشور دچار چالشهایی می گردد که این  چالش باعث میگردد که پویایی و منابع انسانی را از دست بدهیم .

همچین ایشان بیان کردند در شرایط اقتصادی حال، نگاه به مسائل اجتماعی یکی از موارد مهم جامعه می باشد و  ما باید جامعه و زندگی را از این بحران نجات دهیم .

درادامه میهمان برنامه اقای مجیدفر در خصوص تربیت فرزندان به ایراد سخنرانی پرداختند.

و درپایان مراسم ضمن تقدیر، از فرزندان دختر همکاران  ثبت احوال نیز تجلیل  گردید .


“جلسه شورای اداری بخش ماهان ” برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان ۱۵ تیر ماه جلسه شورای اداری در بخش ماهان برگزار گردید.

این جلسه با حضور پرفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ، دکتر زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان ،بخشدار ماهان ، امام جمعه ،   و دیگر اعضا  برگزار گردید و در این جلسه تصمیماتی در خصوص ساختمان اداره ثبت احوال ماهان گرفته شد.

دکتر زین الصالحین گفت : ثبت احوال اداره ای میباشد که همیشه همراه مردم بوده است ، متاسفانه ساختمان اداره ماهان استیجاری بوده است و مدت زمان آن به پایان رسیده است  و ضوابط اجرایی بودجه اجازه نمی دهد که ساخت و ساز جدید انجام دهیم.

در ادامه پرفسور زاهدی اعلام نمود شهرستانها به اداره ثبت احوال نیاز دارند و همه دست به دست هم دهیم تا  این اداره مجدا راه اندازی گردد.

و همچنین تصمیماتی در این جلسه درخصوص ساختمان ثبت احوال شهرستان ماهان اتخاذ گردید.

 


۲۰ درصد کرمانی های برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان شنبه ۱۵ تیر دکتر حسین زین الصالحین  مدیرکل ثبت احوال استان  در  برنامه رادیویی میکروفن صبح  اعلام نمودند، جمعیت استان کرمان تا پایان سال گذشته سه میلیون و ۲۵۳ هزار و ۳۴۲ نفر بوده،که در حال حاضر ۲۰ درصد از جمعیت استان کرمان شامل ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی هیچ اقدامی انجام نداده اند که این مساله باعث بروز مشکلاتی برای آنها می شود.

همچنین ایشان گفت : این افراد برای دریافت خدمات از دستگاه های دولتی و بانک هایی که به پایگاه جمعیتی کشور لینک هستند با مشکل مواجه می شوند. و با تاکید بر این مطلب که سریال های  کارت ملی قدیم حذف شده است، گفت: از مردم می خواهیم در اسرع وقت به منظور ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی افزود:درحال حاضر ۹۱ دفتر پیشخوان دولت  و دفاتر پست در استان  کرمان در زمینه ی ثبت نام کارت هوشمند ملی ارائه خدمات می نمایند. در حال حاضر کار صدور کارت هوشمند ملی در کشور به صورت بومی توسط یک شرکت دانش بنیان در حال انجام است. بین ۲.۵ تا سه میلیون کارت پشت چاپ می باشد و به زودی کارت افرادی که ثبت نام کرده اند به دستشان می رسد و اولویت در این زمینه با ثبت نام اولی میباشد.

دکترحسین زین الصالحین یادآور شد: افرادی که ثبت نام را انجام داده اما هنوز کارت هوشمند ملی را دریافت نکرده اند در مسیر کارهای اداری دچار مشکل نمی شوند، زیرا این افراد می توانند با ارائه رسید ثبت نام و کد رهگیری درج شده در رسید و اصل شناسنامه کارهای خود را انجام برسانند.

وی با اشاره به اهمیت دریافت کارت هوشمند ملی از مردم خواست این مساله مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

دکتر زین الصالحین گفت : افراد در صورت مفقود شدن کارت هوشمند ملی می توانند برای المثنی این کارت  به ادارات شهرستان ها مراجعه نمایند.


جلسه شورای معاونین با محوریت بررسی تفاهم نامه برنامه های اجرایی سال ۹۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان ۱۱تیرماه جلسه شورای معاونین با محوریت بررسی تفاهم نامه برنامه های اجرایی سال ۹۸ برگزار شد.

ابتدا نیره بهرامی دبیر تفاهم نامه برنامه های اجرایی سال ۹۸، به تشریح مفاد تفاهم نامه پرداخت.

سپس محمد قاسمی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گفت:  از ارکان اصلی کارایی در ادارات ثبت احوال، منابع، فرآیندها، ساختارها،  می باشد و اساس پیشرفت در ادارات بهره وری وضمانت اجرای بهره وری، نظارت دقیق برآن می باشد.

و در ادامه سیدمجید افضلی بازرس ماده ۹۱ و ۹۲ ق.م.خ.ک اداره کل،  طرحی را به عنوان بررسی ارزیابی، نظارت و بهره وری ارائه نمود که در این طرح بر حقوق شهروندی و سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مدیر کل ثبت احوال در سال ۹۸ ابلاغ تاکید کرد و گفت: در این طرح برنامه هایی برای کیفیت نظارت نه کمیت نظارت مطرح گردیده است .

دکتر زین الصالحین پیشاپیش دهه کرامت را به همکاران تبریک و اعلام نمودند که انتظار بنده از معاونین این می باشد که در دستور کار خود یک برنامه ریزی صحیح در جهت شکل گیری و آسان سازی خدمات و حذف کاغذ در جهت رفاه مردم باشد،  قرار دهند.

ایشان بیان نمود: در همه حوزه ها باید اول برنامه ریزی، بعد طرح ریزی در حوزه کاری، بعد از آن سازمان دهی ازطرف سیستم مدیریتی و درنهایت نظارت  و کنترل انجام شود و در بازرسی ها خلآها باید برطرف گردد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با تاکید بر پیگیری ثبت نام افراد فاقد کارت هوشمند ملی، خواستار تلاش همکاران برای اتمام این طرح تاپایان مهر ماه شد.


کارگروه مناطق ۶ گانه ثبت احوال استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان روز دوشنبه ۱۰ تیرماه، سومین جلسه کارگروه مناطق ۶ گانه در سال جاری با حضور دکتر حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال، علیرضا بیننده معاون فن آوری اطلاعات و آمار جمعیتی، لیلا ابراهیمی رئیس امور اداری و دبیر کارگروه و معین‌های مناطق برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه علیرضا بیننده معاون فن آوری اطلاعات، باقیمانده کارت هوشمند ملی ثبت نام نشده استان را ۵۰۰ هزار کارت اعلام کرد.

سپس دبیر کارگروه و هر یک از معین‌های مناطق گزارش شهرستان‌های حوزه کاری خود را ارائه و موانع و مشکلات موجود را مطرح نمودند.

در این کارگروه دکتر زین الصالحین ضمن تشکر از تلاش معین‌های مناطق، رؤسا و کارکنان ادارات گفت: بیشترین باقیمانده فاقدین کارت هوشمند ملی در شهرستان های بزرگ می‌باشد.

مدیرکل ثبت احوال در این جلسه راهکارهای جدید برای تکمیل ثبت نام باقیمانده کارت هوشمند ملی را بیان نمودند و با تاکید بر سهمیه بندی صحیح خواستار همراهی معین ها با رؤسای ادارات شدند.

در پایان این جلسه آقای امید عنایت به عنوان معین جدید ادارات ثبت احوال بم، نرماشیر و روداب معرفی شد.

 


برگزاری کارگاه آموزشی “بازرسین سلامت اداری “

به گزارش دفتر روابط عمومی ثبت احوال استان امروز ۱۰ تیرماه  ، برگزاری کارگاه آموزشی   بازرسین سلامت اداری موضوع موارد ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری از طریق ویدئو کنفرانس ،با حضور دکتر درخشان نیا رییس سازمان ثبت احوال کشور ، معاون امور اسناد هویتی سازمان ، معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ، مدیرکل دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان ، در اداره کل ثبت احوال استان  برگزار گردید .

 


-A
+A


میزخدمت الکترونیک